Cynk w infrastrukturze drogowej

5 kwietnia 2019

W szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, a tym samym w infrastrukturze drogowej, coraz częściej wybierane są materiały o najwyższej jakości, które nie dość, że są ekonomiczne, to biorą pod uwagę ekologię. Nowoczesny kierunek rozwoju umożliwia zastosowanie metody cynkowania ogniowego.

Podstawowymi zaletami jest niewątpliwie duża funkcjonalność, odporność na działanie zanieczyszczeń atmosferycznych, estetyczne wykonanie i dług okres użytkowania. Jakie elementy można więc cynkować? Jest ich stosunkowo dużo, jeśli weźmiemy pod uwagę całe nasze otoczenie.  Za jeden z wielu przykładów może posłużyć oświetlenie ulic.

Pokrycie warstwą cynku latarni ulicznych w rejonach o wysokiej korozyjności atmosferycznej, jak strefy brzegowe, czy duże miejskie aglomeracje zabezpieczy je przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych. Po ocynkowaniu nie podlegają one tak szybkiemu zużyciu i możemy wspólnie użytkować je przed długie lata.

Innym elementem z naszego otoczenia, który można pokryć cynkiem, są barierki i znaki drogowe. Ten sposób sprawdzi się w obszarach o podwyższonej emisji substancji szkodliwych, jak w okolicach ośrodków przemysłowych, tras komunikacyjnych, czy zatłoczonych centrów miast.

Stalowe schody, podesty i podjazdy dla wózków również są narażone na korozje i szkodzenia mechaniczne. Ograniczenie jej występowania oznacza nie tylko zapobieganie stratom materiałowym stali, lecz również zapobiega powstawaniu elementów odpadowych.

Powłoką cynkową pokrywa się również zadaszenia dużych obiektów, jak hale, centra handlowe, czy dworce kolejowe i autobusowe.

Powrót do góry

Firmy zrzeszone w PTC

Członek PTC zajmujący się procesem Cynkowania ogniowego

Członek PTC nie zajmujący się procesem Cynkowania ogniowego