W dniach 27-29 maja 2015 roku w Hotelu Marine w Kołobrzegu odbyło się XXII Sympozjum Polskiego Towarzystwa Cynkowniczego pod hasłem „Wyzwania marketingowe dla branży cynkowniczej”. Głównym tematem była poparta wcześniejszymi badaniami marketingowym klientów i pracowników ocynkowni Strategia budowania świadomości usługi cynkowniczej dla Polskiego Towarzystwa Cynkowniczego, opracowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
W tegorocznym sympozjum wzięło udział 108 osób z 50 firm oraz placówek naukowych, byli to głównie Członkowie PTC, ale również firmy i instytucje współpracujące z Towarzystwem. Podczas sesji wykładów zaprezentowało się 9 przedsiębiorstw z Polski i zagranicy: ZGH Bolesław S.A. (główny partner gali), Bolmet S.A., Chem-Protect, Nederman Polska Sp. z o.o., Nyrstar, Remix S.A., Glencore, Boliden, Weber Polska Sp. z o.o.
Pierwszego dnia podczas uroczystej kolacji nastąpiło oficjalne otwarcie sympozjum oraz podsumowanie ubiegłego roku przez Prezesa PTC Jacka Zasadę. W drugim dniu konferencji przedstawiciele firm oraz instytucji współpracujących z branżą cynkowniczą wygłosili swoje prezentacje.
Po południu uczestnicy sympozjum wypłynęli z przystani w Kołobrzegu w rejs statkiem wycieczkowym po Morzu Bałtyckim. Mimo nieco wietrznej pogody humory dopisały.
Ostatniego dnia sympozjum odbyło się Walne Zgromadzenie Członków PTC, na którym podjęto bardzo ważną dla Towarzystwa decyzję o wstąpieniu do European General Galvanizers Association (EGGA) oraz wdrożeniu strategii budowania świadomości o zaletach cynkowania ogniowego.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za obecność i serdecznie zapraszamy za rok na kolejne sympozjum.